torsdag

The Brain


Nedan följer en kortfattad version av Lilleman, ifall du inte hinner/vill ta till dig hela bloggen på en gång.

Vapen
Jag gjorde revolt mot föräldrarna genom att göra värnplikten på K3 som jägargruppbefäl på Luftburen Bataljon, Örebro skvadron Span/GRK, 2. Spaningspluton, 2. spaningsgrupp. Jag gillar vapen av alla typer. De som känner mig kan beskriva mig som bl.a. vapengalen/fetischist. Vapenfett och krut luktar gott. Skjuter gärna med någon typ av HMG eller automatkarbin eller svingar en yxa i strid. Alltså på låtsas/lek. Egentligen är jag mer av pacifist. Så SÄPO behöver inte oroa sig än så länge för att mitt vapenintresse skall beblandas med min politiska bakgrund. :-)

Självplågeri
Jag gillar att plåga mig själv med att bära för mycket utrustning på kroppen när man vandrar i riktigt eländig teräng. En skada som vidareutvecklades på K3 men som jag idag inte får tillfälla att utöva så mycket. Överlag är det kul att ha det så jävligt som möjligt ute i naturen.

Fördommar
Fördommsfri ;-) Gillar att glo på folk och utefter deras utseende och tillbehör kategorisera dem i yrke, social klass, ekonomisk klass, vanor, värderingar m.m. På ren svenska betyder det att det är kul att glo på folk. Kan även göras via TV:n eller annan media.

Lajv kombinerar utmärkt vapen och självplågeri. Rollspel gör att jag får utlopp för mina sjuka fantasier som inte gör sig så bra i det verkliga livet.

Alkohol
Helst så svart att en sked kan stå i glaset om det är öl vi snackar. Är det vin så blir det rött, helst från Chile eller Spanien. Öl å vin är för övrigt också bra att kombinera med vapen, självplågeri och schizofreni.

Åsikter
Jo, jag gillar politik och påverkar gärna min omgivning med mina åsikter. I stort är jag cynisk mot omvärlden, fast jag tycker ju att det är så det är och därför är jag egentligen inte cynisk utan bara normal. Denna kategori kan också med fördel kombineras med alla ovanstående kattegorier. Har aldrig fel. Nope, never. Bror duktig himself och en besserwisser ut i fingertopparna.

Världens bästa Sambo
Ja det är jag faktiskt för det har tjejen sagt, så det så och hon har heller aldrig fel.

Andra identiteter:
Ulvfang - Jozen (Osric)
Kungshirden - Ottar Agnarsbane Sunesson
LÄSK - Vice Ordförande (f.d. kassör)
Spela Roll - Revisor (fd kasör och sekreterare)
Sea Battle Throphy - Med och arrar på bla GothCon
Lilleman - Har hängt med sedan gymnasiet (innan var det gurkan) och använts i många samanhang, bl.a Arvikafestivalen (vice gruppchef för säkerhet.)



Hasta la victoria siempre.

Inga kommentarer: