måndag

Vielen dank!



Eld, glitter, konfetti, skum, raketer, bomber, fyrverkerier, eldkastare och en massa annat säkerställer en lyckad scenshow. Slänger man dessutom in lite teater, BDSM, kukatrapper och en ännu större som sprutar skum över publiken är det utom denna värld. Rammstein är mästarnas mästare på detta. Konserten var inget mindre än magisk. Att få stå längts fram och dessutom få kontakt med Landers och Lindemann är ju sjukt magiskt. Fullt ös i två timmar, med det bästa av deras bästa musik och scenshow. Det var ju en "Best of-turné".
Utöver konserten var även sällskapet mycket trevligt. Jag åkte som bekant ensam till Globen, men på en Rammsteinkonsert är man ju aldrig ensam. I kön träffade jag många som var i samma sitts, samt andra grupper av folk som rest dit tillsammans. Det var vitt skillda personer i åldrar, utbildning, intressen, utseende och klädstil. Men en sak förde oss samman, Rammstein. I slutet av köandet skingrades jag från han från Bolivia, Bagarmossekillen och Uppsalakillen, men de två tjejerna från Falun var kvar och vi träffade tre killar från Götet. Vi höll ihop in på planen. Efteråt i bilen på väg hem log jag åt det hela. För mig blev det sociala, innan spelningen i kön, minst lika minnesvärt som själva spelningen.

Inga kommentarer: