tisdag

Farbror Einar gnäller igen


Visst känner man sig gnällig och "äldre" ibland. Idag på väg till Stenungsund hade jag ett farbror Einar-moment. Föremål för min gnällighet och ilska var ett moppegäng på ca tiotalet individer. De körde från stora korset upp på bron i formation skithög. Bara det faktum att de körde på vägen, vilket är strängerligen förbjudet, gjorde att det pyrde till i neandertalhjärnan. När en av ligisterna kör om mig på insidan (vi andra bilister ligger i 50 för att mopparna kör lite hejvilt på vägen och vi får heller inte köra om) och snirklar förbi nästa bil bara för att säga något till en av kompisarna, brister det! Jag trycker moget ned högra handen, hårt och bestämt i ratten och ger en lång tutsignal. Det bildas en längre kö och moppedisterna kör in i Stenungsund och parkerar på restaurang Gyllene Måsen. Jävla ligister, dagens ungdom, världens undergång osv. (Ja och resten av det sedvanliga pensionärslingot)
Bäst av allt är att på bron kör en Polispiké om alla moppedister, väl medveten om vad de gjorde.

1 kommentar:

Marina sa...

Du är inte ensam om att bli irriterad på dagens ungdom... Jag kan känna mig som Asta 70 när jag sitter bakom ratten.. Gör inget annat än gnäller. Men värst i trafiken är fortfarande gubbar med hatt och medelålders snorkfröken! Usch och fy för dom!!!